♥ ƒ ɑ ʀ ɑ ɑ ɑ ɑ ɑ
My Soul-ja ♡


Menú ♡
Entry ♡ About ♡
♥ Hello and Welcome my Followers . . I love my mum and my dad .What its mine , its mine . Farah Ain nama fake aku or my real name is Nur Farahin Binti Ahmad Fauzi , Now i'm sweet 20 , Love to write love to read . Anak manja \ Anak Abah \ Anak Mama . Aku sayang apa yang milik aku . Faham ?


Myself ♡

Panctual ♡
Save the date ♡
First Step
Daisypath Friendship tickers
Chatbox Song ♡


Mention me ♡




Find me here ♡



Farah Ain II

Create Your Badge
Creditos!
Template: Gisela ^^
Others:   
All rights reserved ® Farah Ain ♥



Bila Rindu ♥
Monday, March 11, 2013• Heartbeat {1}
Assalamualaikum semua . Hey guys !
Rindu aku tak? hahahaha perasanlah aku ni, "sapa la nak rindu kat kau" huhuhu

Setiap orang mempunyai hati dan perasaan yang berbeza...antara kata hati dan kata lisan, sangat berbeza....kata lisan selalunya menipu diri orang lain dan kekadang jugak menipu diri kita sendiri...kata hati lebih jujur......oleh itu, manusia selalu mengikut kata hati...

Sejujur mana pon kita, kadang-2 ia boleh menyakiti hati seseorang..Jadi, untuk tidak menyakiti hati seseorang, orang itu perlulah berfikir yang mana terbaik utk diri dia dan orang lain juga,,,

Sebanyak mana pon kata " SAYANG " yang diucapkan oleh lisan, tak semestinya dari kata " HATI " nya sendiri....menipu dengan perasaan sendiri? apa maknanya itu ? menjaga hati ?mungkin si dia ingin menjaga hati seseorang itu.. Tanpa dia sedar dia menipu dirinya sendiri...

apa nak buat bila rindu?? macam2 boleh buat kalau kita rindukan seseorang tu. boleh luahkan terus pada orang tersebut yang kita rindu kat dia. ada jugak yang pilih untuk pendamkan je perasaan rindu tu. ada jugak yang pilih untuk luahkan dekat blog, facebook, twitter dan sebagainya tentang perasaan rindu yang dipendam tu. tapi bagi aku the best way bila rindu adalah luahkan pada Yang Maha Esa. caranya? berdoa.

kalau kita rindukan seseorang, amalkan Doa Nabi Yusuf kepada Zulaikha ,
“Ya Allah, sampaikan salam rinduku kepada ******** **** (nama penuh insan tersebut) sehingga aku menjadi kerinduannya…”
Contoh : " Ya Allah , sampaikan salam rinduku kepada Mohamad Adib bin Saidian sehingga aku menjadi kerinduannya .. "

kalau kita selalu doa macam ni bermaksud kita sentiasa ingat insan yang dirindui tu dalam doa kita. bak kata orang dulu2, “ingat daku dalam doamu”..hehehehe...doa boleh jadi penguat kasih antara dua insan. insyaAllah.

orang cakap kalau kita sukakan seseorang, lebih baik kita jangan bagitau pada dia. nanti Allah kurangkan rasa cinta kita pada dia. betul ke? lagi 1. ada jugak orang cakap, kalau kita pendam perasaan pada seseorang, nanti dapat pahala.

tapi sampai bila perasaan harus dipendam ek? sehingga kita mendapat petanda bahawa ternyata memang dia adalah jodoh kita. luahkan perasaan kepada Allah SWT jauh lebih baik n lebih menenangkan jiwa. seriously.


bila kita sayangkan seseorang, mungkin dia sayangkan orang lain..bila kita rindukan seseorang, mungkin si dia merindui orang lain..bila kita mengharapkan seseorang sentiasa berada di sisi kita, mungkin si dia mengharapkan orang lain berada di sisi dia.

Kesimpulannya....JUJURLAH dengan diri sendiri dan Orang lain juga.






Creadit to : Dari Kacamata Arjuna .